Myg foretrækker bestemt blodtype

1. oktober 2018 Slået fra Af Viktor

Medierne har igennem tiden beskrevet at myg foretrækker bestemte blodtyper. Danske forskere mener det er forkert og at det er kroppens duft myg bliver tiltrukket af og det kan de måske så entydigt godt have ret i. Der er en bemærkelsværdige stor modstand fra danske forskere når det kommer til at blodtyper har noget med noget som helst at gøre. Videnskaben i andre lande er heldigvis langt foran. Som altid er de danske forskere og medier langt bagefter end andre lande, eller måske er de danske forskerer dikteret til at have sådanne faste holdninger.

Blodtype O rh+ er den største magnet for myg, fordi denne blodtype har konstant højest nerveaktivitet pga. konstant højest niveau af adrenalin og udleder derfor højeste mængder Co2 som tiltrækker myg.

Siden 1950
En rapport fra 1950 viser at forskere har målt betydelige forskelle i personligheder efter ABO blodtyper. Rapporten er Publiceret i PubMed, som er verdens 2. største medicinske publiceringsmedie www.ncbi.gov i Amerika. Alle artikler på Reddigselv.dk om blodtyper er baseret på videnskabelig fakta og ikke teorier som danske læger og forskere gerne vil kalde alle sammenhænge mellem blodtyper og personligheder og kost.

Japanerne lavede et forsøg der viste at myg foretrak blodtype O med hele 83,3%. De danske forskere har ret i det har med duften at gøre, men det der er i duften er især baseret på ens blodtype.

Myg tiltrækkes af Co2
I Co2 udskilles der også andre stoffer som gør kroppens duft specifik. I denne duft er der indikatorer for ens blodtype hvilket myg opfanger. Undersøgelser har også vist at dem med flest bakterier på huden også er mere udsat for myggestik. Bakterier udleder også Co2.

Tankeaktivitet betyder dannelse af Co2 først i hjernen herefter i de organer der er omfattet af tankerne. Læs mere om chakraer her

Mennesker med blodtype B udskiller mindst Co2 af alle. Blodtype B kan dog sagtens være aktiv i alle sportsgrene eller vælge simpelt meditation, Yoga mm. Blodtype B er meget afbalancerede mennesker og udskiller derfor i stille stand meget lidt Co2. Blodtype B er nummer 3 på listen over foretrukne blodtyper for myg.

Blodtype A er psykisk statistisk meget rolige mennesker der er i stand til at kunne klare mere stress. De bevæger sig ofte stille og roligt og nyder gerne meditation, Tai Chi og Yoga. Blodtype A er nummer to på listen over fortrukne blodtyper for myg.

Mennesker med blodtype O udskiller mest Co2 af alle blodtyper. Det er fordi blodtype O er meget fysiske aktive mennesker med temperament. Nogle af disse mennesker forsøger at holde deres temperament nede, selv under tilsyneladende rolige samtaler, det koster energi og al aktivitet i kroppen danner Co2 alt efter hvor meget energi der bruges i kroppen. Co2 tranporteres af de røde blodlegemer til lungerne hvor det udåndes og dele udåndes også direkte gennem huden. Blodtype O nyder gerne hård fysisk aktivitet og hård sport.

Det er derfor meget klart at blodtype O er den helt store Co2-maskine og det er derfor mennesker med blodtype O får flest myggestik. Myg foretrækker så også blodtype O ifølge den japanske forskning. Blodtype O er også en meget kompatibel blodtype for mennesker med anden blodtype, især blodtype O, Rhesus negativ.

Malaria rammer mest blodtype A
Forskeren Mats Wahlgren er den oprindelige forsker der har fundet et “protein” fra malariamyggen som får de røde blodlegemer til at klumpe sammen så disse bliver ineffektive. Præcis som mad man indtager også indeholder protein-typer som har netop samme effekt i blodet alt efter blodtype.

Blodtype A har størst dødelighed fra smitte med malaria, fordi proteinet fra malariamyggen kraftigt får de rødeblodlegemer til at klistre sig sammen om proteinet, dette giver stærk iltmangel og Co2 ophobning som ødelægger og nedbryder hjernen og alle andre organer. Røde blodlegemer transportere nemlig ilt fra lungerne og Co2 til lungerne. Derfor er alt der nedsætter effektiviteten af de røde blodlegemer faktisk dødsens farligt.

Blodtype O klare sig bedst af alle mod malaria, ganske enkelt fordi blodtype O mangler de antigener som blodtype A har.

Blodtype O er også mest fordelt netop i de geografiske områder hvor malariamyggen opholder sig.

Rhesus-faktoren afgørende for risiko for HIV
Det har vidst sig der er betydelige forskelle på negativ og positiv Rhesus faktor. Rhesus negativ faktor i blodet giver nemlig negativt ladede ioner omkring kroppen hvilket holder bakterier og virus væk i langt de fleste tilfælde. Dette vil sikkert også holde myg væk i nogle tilfælde. Eventuelt læs mere her om Blodtyper og aliens.

Rhesus negativ har også en stor forekomst af et negativt og et positivt Delta 32 kromosom som giver øget beskyttelse mod HIV.
1% af alle Rhesus negative har to stk. negative Delta 32 kromosomer som giver en maksimal beskyttelse mod HIV som benytter CCR5-recptoren på cellerne til at få ved cellerne og smitte dem. CCR5-receptoren findes i højest koncentration hos dem med to stk. postive Delta 32 kromosomer og dem er der flest af i Afrika som netop er plaget mest af HIV.

• Dr. Peter Dádamo
  • Google
  • Videnskab.dk
  • Gerhard Uhlenbruck, PhD, MD. Professor, Institute of Immunobiology University of Cologne and world-famous lectin researcher. Forsker i blodtypernes kost og personligheder.